اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Friday, February 1, 2013

ဒြါဒ ရာသီစက္ က႑ ( အာယသ္ေတာ္ ၁ မွ ၁၀ အထိ )


 

စူရာဟ္အမွတ္စဥ္ (၈၅)
ဤက႑သည္ ‘ ဗု႐ူဂ်္ ’ ဒြါဒ ရာသီစက္အေၾကာင္း ပါဝင္ေသာ က႑မည္၏။
ဤက႑သည္ မကၠာၿမိဳ႕ေတာ္၌ က်ေရာက္ခဲ့၏။
ဤက႑တြင္ အာယသ္ေတာ္ (၂၂) ပါး ပါရွိ၏။

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ
မျပတ္မစဲ သနားၾကင္နာ ညႇာတာေတာ္မူေသာ၊ မဟာက႐ုဏာေတာ္ရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ နာမေတာ္ျဖင့္ အစျပဳပါ၏။


وَٱلسَّمَآءِ ذَاتِ ٱلْبُرُوجِ
 ၈၅း၁  (ငါအရွင္ျမတ္သည္) ဒြါဒ ရာသီ (ဆယ့္ႏွစ္ ရာသီ) အသၤာစက္ရွိေသာ မုိးေကာင္းကင္ကုိ သက္ေသ ထူေတာ္မူ၏။ [1]

وَٱلْيَوْمِ ٱلْمَوْعُودِ
 ၈၅း၂  ၎ျပင္ ခ်ိန္းခ်က္ၿပီးျဖစ္ေသာေန႔ကုိ သက္ေသ ထူေတာ္မူ၏။


وَشَاهِدٍ وَمَشْهُودٍ
 ၈၅း၃  ထုိ႔ျပင္ အသင့္ေရာက္ရွိေသာ ေန႔ကုိ လည္းေကာင္း၊ အသင့္ေရာက္ရွိ ၾကရမည့္ေန႔ကုိ လည္းေကာင္း၊ သက္ေသထူေတာ္မူ၏။ [2]

قُتِلَ أَصْحَٰبُ ٱلْأُخْدُودِ
 ၈၅း၄  က်င္းရွင္ (တြင္းရွင္) က်ံဳးတုိ႔သည္ ပ်က္စီးခဲ့ ၾကရေလသည္။

ٱلنَّارِ ذَاتِ ٱلْوَقُودِ
 ၈၅း၅  ထင္းမ်ားစြာ (ေလာင္စာမ်ားစြာ) ရွိေသာ မီးရွင္ တုိ႔သည္။ [3]

إِذْ هُمْ عَلَيْهَا قُعُودٌ
 ၈၅း၆  အၾကင္အခါဝယ္ ၎တုိ႔သည္ ထုိမီး၏ အနီး ပတ္ဝန္းက်င္၌ ထုိင္လ်က္ရွိခဲ့ၾကကုန္၏။

وَهُمْ عَلَىٰ مَا يَفْعَلُونَ بِٱلْمُؤْمِنِينَ شُهُودٌ
 ၈၅း၇  ထုိ႔ျပင္ ၎တုိ႔သည္ ‘‘မုအ္မင္န္’’ သက္ဝင္ယံု ၾကည္သူတုိ႔အား မိမိတုိ႔ျပဳလ်က္ရွိေသာ အမႈကိစၥ (ႏွိပ္စက္ညႇဥ္းပမ္းမႈ) ကုိ ႐ႈစားလ်က္ ရွိခဲ့ၾကကုန္၏။ [4]

وَمَا نَقَمُوا۟ مِنْهُمْ إِلَّآ أَن يُؤْمِنُوا۟ بِٱللَّهِ ٱلْعَزِيزِ ٱلْحَمِيدِ
 ၈၅း၈  စင္စစ္ ၎တုိ႔သည္ ထုိ “မုအ္မင္န္’’ သက္ဝင္ ယံုၾကည္သူတုိ႔၌ တန္ခုိးႀကီးမားေတာ္မူေသာ၊ ခ်ီးမြမ္း ေထာပနာအေပါင္းကုိ ခံယူထုိက္ေတာ္မူေသာ အၾကင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား သက္ဝင္ယံုၾကည္ၾကသည္မွ တစ္ပါး အျခားတစ္စံုတစ္ရာကိုမွ် ေတြ႕ရွိခဲ့ၾကသည္ မဟုတ္ေပ။

ٱلَّذِى لَهُۥ مُلْكُ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلْأَرْضِ ۚ وَٱللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَىْءٍ شَهِيدٌ
 ၈၅း၉  မုိးေကာင္းကင္မ်ားကုိ လည္းေကာင္း၊ ကမာၻ ေျမကုိလည္းေကာင္း၊ စုိးမုိးအုပ္ခ်ဳပ္မႈ အာဏာသည္ ထုိအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၌သာ ရွိေပသည္။ [5] ၎အျပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အရာခပ္သိမ္းတို႔ကို ထင္ရွားစြာ ႐ႈျမင္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္ ျဖစ္ေတာ္မူေပသည္။

إِنَّ ٱلَّذِينَ فَتَنُوا۟ ٱلْمُؤْمِنِينَ وَٱلْمُؤْمِنَٰتِ ثُمَّ لَمْ يَتُوبُوا۟ فَلَهُمْ عَذَابُ جَهَنَّمَ وَلَهُمْ عَذَابُ ٱلْحَرِيقِ
 ၈၅း၁၀  ဧကန္မလဲြ အၾကင္သူတုိ႔သည္ ‘‘မုအ္မင္န္’’  သက္ဝင္ယံုၾကည္ၾကကုန္ေသာ  ေယာက္်ားတုိ႔အား လည္းေကာင္း၊ ‘‘မုအ္မင္န္’’ သက္ဝင္ ယံုၾကည္ၾက ကုန္ေသာ  မိန္းမတုိ႔အား လည္းေကာင္း၊ ႏွိပ္စက္ ညႇဥ္းပမ္းခဲ့ၾက၏။  ထုိ႔ေနာက္ ၎တုိ႔သည္ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ျခင္း မျပဳခဲ့ၾကေပ၊ ထုိသူတုိ႔၌ ‘‘ဂ်ဟႏၷမ္’’ ငရဲ၏ ျပစ္ဒဏ္သည္ (အထူးသျဖင့္) မီးေလာင္ကၽြမ္းျခင္း၏ ျပစ္ဒဏ္ သည္ ရွိေခ်သတည္း။ [6]


[1] ‘‘ဗု႐ူဂ်္’’‘‘ဗု႐ူဂ်္’’ သည္ ‘‘ဗုရ္ဂ်္’’ ၏ ဗဟုဝုစ္ကိန္းျဖစ္သည္။ ‘‘ဗု႐ူဂ်္’’ ဟူသည္ တစ္ႏွစ္ကာလအတြင္း ေန႔ လွည့္ပတ္ သြားလာရာ ဒြါဒရာသီစက္ကိုလည္း ဆိုႏိုင္သည္။ ေကာင္းကင္တမန္မ်ား ေစာင့္ေရွာက္ေနေသာ ေကာင္းကင္ ရဲတိုက္မ်ားကိုလည္း ဆိုႏိုင္သည္။ ေကာင္းကင္တြင္ ေတြ႕ျမင္ေနရေသာ ၾကယ္တာရာ ႀကီးမ်ားကိုလည္း ဆိုႏိုင္သည္။ (အြတ္ဆ္မာနီ)
‘ကစမ္’ က်ိန္ဆိုျခင္း၊ သက္ေသထူျခင္း
လူတို႔သည္ အမ်ဳိးမ်ဳိး က်ိန္ဆိုေလ့ ရွိၾကသည္။ သက္ေသထူေလ့ ရွိၾကသည္။ သို႔က်ိန္ဆို သက္ေသထူရာတြင္ အခ်ဳိ႕သည္ မိမိတို႔ဆည္းကပ္ ကိုးကြယ္ရာကိုေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ႐ိုေသေလးစားအပ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကိုေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ထူးဆန္းအံ့ဖြယ္ရာကိုေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေသာ အရာကိုေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ထူးကဲေသာ အရာကိုေသာ္ လည္းေကာင္း၊ က်ိန္ဆိုေလ့၊ သက္ေသထူေလ့၊ တိုင္တည္ေလ့ရွိၾကသည္။

ထို႔ျပင္တစ္ဝ စာေပအေက်ာ္အေမာ္တို႔သည္ က်ိန္ဆိုေသာပစၥည္းႏွင့္ က်ိန္ဆိုသည့္ အေၾကာင္းတြင္ တစ္နည္းတစ္ဖံု ဆက္စပ္မႈကို ေထာက္ထားေလ့ရွိၾကသည္။ က်ိန္ဆိုေသာပစၥည္းသည္ က်ိန္ဆိုသည့္ အေၾကာင္းအဖို႔ အၿမဲတေစ သက္ေသျဖစ္ရေကာင္းေစ ဟူ၍ကား မဟုတ္ေပ။

အစၥလာမ္၏ ရွရီအသ္တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္မွတစ္ပါး အျခားေသာပုဂၢိဳလ္၊ အရာဝတၳဳပစၥည္းမ်ားကို က်ိန္ဆို သက္ေသထူျခင္းသည္ လူသားတို႔အဖို႔ ဟရာမ္ျဖစ္သည္၊ ပိတ္ပင္တားျမစ္ထားသည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ မွာကား လူသားတို႔ႏွင့္ မတူေခ်။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ မိမိထံေတာ္တြင္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ေသာ၊ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစေသာ၊ ေလးနက္ေသာ၊ ထူးကဲေသာအရာမ်ား၊ က်ိန္ဆိုထားေတာ္မူသည့္အေၾကာင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ သက္ေသျဖစ္ႏိုင္ေသာ အရာမ်ားကို က်ိန္ဆို သက္ေသထူေတာ္မူေလ့ရွိေပသည္။ (အြတ္ဆ္မာနီ။ စ-၇၄၉။ အအ-၁၄)


[2] ‘‘ရွာဟိဒ္’’၊ ‘‘မရွ္ဟူးဒ္’’။
‘‘ရွာဟိဒ္’’ ႏွင့္ ‘‘မရွ္ဟူးဒ္’’ ဟူေသာ ပုဒ္မ်ားကို အနက္ဖြင့္ရာတြင္ အဆိုအမ်ဳိးမ်ဳိး ေတြ႕ရွိရသည္။ ထိုအဆိုမ်ားအနက္ အေက်ာ္ၾကားဆံုး အဆိုမွာေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္သည္။

(၁) အခ်ဳိ႕က ‘‘ရွာဟိဒ္’’ ဟူသည္ ေသာၾကာေန႔ကို ဆိုလိုသည္၊ ‘‘မရွ္ဟူးဒ္’’ ဟူသည္ ‘အရဖဟ္’ ေန႔ကို ဆိုလိုသည္။

အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေသာၾကာေန႔တြင္ လူမ်ားသည္ ကိုယ့္အရပ္ဌာနမွာပင္ ေနထိုင္ၾကသည္။ ေသာၾကာေန႔သည္ မိမိကိုယ္တိုင္ အၿမိဳ႕ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိလာသည္။ ထို႔အတြက္ ေသာၾကာေန႔ကို ‘ရွာဟိဒ္’ (ဝါ) ေရာက္ရွိလာေသာေန႔ဟု ဖြင့္ဆိုျခင္း ျဖစ္တန္ရာသည္။

အရဖဟ္ေန႔တြင္ ဟာဂ်ီမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ အရပ္ဌာန အသီးသီးမွ ခရီးထြက္၍ အရဖဟ္ေန႔ကို ရည္စူးကာ ‘အရဖသ္’ ကြင္းျပင္သို႔ ေရာက္ရွိလာၾကသည္။ ထို႔အတြက္ အရဖဟ္ေန႔ကို မရွ္ဟူးဒ္ (ဝါ) ေရာက္ရွိရေသာေန႔ဟု ဖြင့္ဆိုျခင္း ျဖစ္တန္ရာသည္။ (ၾကည့္-ထာနဝီ၊ အြတ္ဆ္မာနီ၊ အိဗ္ႏုဂ်ရီရ္၊ အိဗ္ႏုကဆီရ္)


[3] ‘‘အတ္ဆြ္ဟာဗြလ္ အြခ္ဒူးဒ္’’၊ က်င္းတူး၍ မီးတိုက္သူမ်ား
အတိတ္ေခတ္တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား အီမာန္ သက္ဝင္ယံုၾကည္သူမ်ားအား က်င္းႀကီး က်င္းငယ္မ်ားတူး၍ မီးအႀကီးအက်ယ္ ေတာက္ေလာင္ေစၿပီး မီးတိုက္ခဲ့သည့္ ရင္နင့္ဖြယ္ရာ ျဖစ္ရပ္တစ္ခု ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။ ထိုသို႔ အီမာန္သက္ဝင္ ယံုၾကည္သူမ်ားအား ရက္ရက္စက္စက္ မီးတိုက္ခဲ့သူမ်ားကား မည္သူမ်ားနည္း။ ဤအေၾကာင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အဆိုအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ေတြ႕ရွိရသည္။ ဤတြင္ မြတ္စ္လင္မ္၊ သိရ္မိဇီ၊ မြတ္စ္နဒ္ အဟ္မဒ္၊ အိဗ္ႏုကဆီရ္စသည့္ က်မ္းႀကီးမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည့္ ေအာက္ပါျဖစ္ရပ္ကို ေရးသားေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။

အတိတ္ေခတ္တြင္ ဘုရင္တစ္ပါးရွိခဲ့သည္။ ထိုဘုရင္ထံတြင္ ေမွာ္ဆရာတစ္ေယာက္ ရွိခဲ့သည္။ ေမွာ္ဆရာသည္ အသက္အရြယ္ႀကီးျပင္း၍ အိုမင္းရင့္ေရာ္လာသည့္အခါ ဘုရင့္အား ‘‘ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးသည္ အိုမင္းရင့္ေရာ္လာပါၿပီ၊ ေသဆံုးရမည့္ အခ်ိန္မွာလည္း နီးကပ္လာပါၿပီ၊ ထို႔အတြက္ မိမိ၏ စုန္းေမွာ္အတတ္ကို သင္ၾကားျပသ ထားႏိုင္ခဲ့ရန္အတြက္ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးထံ လူငယ္တစ္ဦးကို ေစလႊတ္ေပးေတာ္မူပါ’’ ဟု ေလွ်ာက္ထားရာ၊ ဘုရင္သည္ ထိုေမွာ္ဆရာထံသို႔ လူငယ္တစ္ေယာက္ကို ေစလႊတ္ေပးခဲ့ေလသည္။

ေမွာ္ဆရာသည္ ထုိလူငယ္အား မိမိ၏ စုန္းေမွာ္အတတ္ပညာမ်ားကို သင္ၾကားျပသ၍ ေနခဲ့၏။ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ထိုေမွာ္ဆရာ (၏ ေနအိမ္) ႏွင့္ ဘုရင္ (၏ နန္းေတာ္) စပ္ၾကားတြင္ (လမ္း၌) နဆ္ြရာနီ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး ေနထိုင္လ်က္ရွိခဲ့၏။ လူငယ္သည္ နဆ္ြရာနီ ဘုန္းႀကီးထံသို႔လည္း (လမ္းႀကံဳသျဖင့္) ဝင္ထြက္ သြားလာေနခဲ့၏။ နဆ္ြရာနီ ဘုန္းႀကီး၏ တရားစကားမ်ားကိုလည္း ၾကားနာမွတ္သားေနခဲ့၏။ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးခဲ့၏။ (သို႔ နဆ္ြရာနီ ဘုန္းႀကီးထံ ဝင္ထြက္ သြားလာေနခဲ့သည့္အတြက္ တစ္ခါတစ္ရံ အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာ သြားေလ့ရွိခဲ့၏။ အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာ၍) ေမွာ္ဆရာထံေရာက္သည့္အခါ ေမွာ္ဆရာက အသင္ အဘယ္ေၾကာင့္ ၾကန္႔ၾကာရသနည္းဟု ေမး၍ ႐ိုက္၏။ ထို႔အတူ (အိမ္သို႔ ျပန္ရာတြင္ ၾကန္႔ၾကာသည့္အခါ) အိမ္သားမ်ားကလည္း အသင္ အဘယ္ေၾကာင့္ ၾကန္႔ၾကာသနည္းဟု ေမး၍႐ိုက္ၾက၏။ လူငယ္သည္ ဤသို႔ အ႐ိုက္ခံေနရသည့္ အေၾကာင္း နဆ္ရာနီဘုန္းႀကီးအား တိုင္ၾကားရာ နဆ္ရာနီဘုန္းႀကီးက အသင့္အား ေမွာ္ဆရာက ႐ိုက္မည္ျပဳသည့္အခါ ‘‘ကၽြန္ေတာ္၏ အိမ္သားမ်ားက တားထား၍ ၾကန္႔ၾကာရပါသည္’’ အိမ္သူအိမ္သားမ်ားက ႐ိုက္မည္ျပဳၾကသည့္အခါ ‘‘ေမွာ္ဆရာက တားထား၍ ၾကန္႔ၾကာရပါသည္’’ ဟု ေျဖဆိုရန္ သင္ေပးေလသည္။

တစ္ေန႔ေသာအခါ အလြန္ႀကီးမား ေၾကာက္မက္ရြံ႕ရွာဖြယ္ေကာင္းေသာ တိရစာၦန္ႀကီးတစ္ေကာင္သည္ လမ္းတြင္ လူမ်ားအား ပိတ္ဆို႔ဟန္႔တားထားသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရေလသည္။ လူမ်ားသည္လည္း အသြားအလာ ပိတ္ေနသည့္အတြက္ စိတ္ပ်က္ေနခဲ့ၾကသည္။ ထိုအျခင္းအရာကို ေတြ႕ျမင္ရေသာအခါ လူငယ္က ယေန႔ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ထံေတာ္၌ နဆ္ြရာနီ ဘုန္းႀကီး၏ လမ္းစဥ္မွန္သည္၊ ႏွစ္သက္ဖြယ္ရာျဖစ္သည္။ သို႔မဟုတ္ ေမွာ္ဆရာ၏ လမ္းစဥ္မွန္သည္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ရာျဖစ္သည္ကို ကၽြႏ္ုပ္ သိရေတာ့မည္ဟုဆိုကာ ေက်ာက္ခဲတစ္လံုးကို ေကာက္ၿပီး ‘‘အို- အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၊ အရွင္ျမတ္ထံေတာ္၌ အကယ္၍ နဆ္ရာနီဘုန္းႀကီး၏ လမ္းစဥ္သည္ ေမွာ္ဆရာ၏ လမ္းစဥ္ထက္ မွန္ကန္ပါေသာ္၊ ႏွစ္သက္ဖြယ္ရာ ျဖစ္ပါေသာ္၊ လူအမ်ား သြားလာႏိုင္ရန္အလို႔ငွာ ဤတိရစာၦန္ကို ဤေက်ာက္ခဲျဖင့္ ကြပ္မ်က္ေတာ္မူပါ’’ ဟု အဓိ႒ာန္ျပဳကာ အဆိုပါ တိရစာၦန္ ႀကီးကိုပစ္ေပါက္ရာ အဆိုပါတိရစာၦန္ႀကီးသည္ ထိမွန္ေသေၾက ပ်က္စီးသြားခဲ့ေလသည္။

လူငယ္သည္ ယင္းသည့္အျဖစ္အပ်က္ကို နဆ္ရာနီ ဘုန္းႀကီးအား ေျပာျပေလသည္။ ထိုအခါ နဆ္ရာနီဘုန္းႀကီးက လူငယ္အား ‘‘အသင္သည္ ကၽြႏု္ပ္ထက္သာသည္၊ အသင္သည္ မၾကာမီ စမ္းသပ္ျခင္း ခံရလိမ့္မည္၊ သို႔အသင္ စမ္းသပ္ျခင္းခံရသည့္အခါ ကၽြႏ္ုပ္အား ညႊန္မျပေလႏွင့္’’ ဟု မွာၾကားထားလိုက္ေလသည္။

ထို႔ေနာက္ လူငယ္သည္ (အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ေက်းဇူးေတာ္ျဖင့္) အမိဝမ္းတြင္းမွ စကၡဳအလင္း မရေသာသူမ်ား၊ ကု႒ႏူနာ စြဲကပ္ေနသူမ်ားႏွင့္ အျခားေရာဂါသည္ အားလံုးတို႔ကို ေပ်ာက္ကင္း ေစခဲ့ေလသည္။ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ထိုအခ်ိန္မွာပင္ ဘုရင့္ထံ၌ ဝင္ထြက္သြားလာေနေသာ မင္းကၽြမ္းဝင္ အေဆြေတာ္ တစ္ဦးသည္ မ်က္စိကြယ္သြားခဲ့ေလသည္။ ဘုရင့္အေဆြေတာ္သည္ အဆိုပါ လူငယ္၏သတင္း ၾကားသိေသာအခါ လူငယ္ထံသို႔ လက္ေဆာင္ပဏာပစၥည္း အေျမာက္အျမား ယူေဆာင္လာၿပီးလွ်င္ ‘‘ကၽြႏ္ုပ္အား မ်က္စိအလင္း ျပန္လည္ရရွိေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးပါ’’ ဟု ေမတၱာရပ္ခံရာ၊ လူငယ္က ‘‘ကၽြႏ္ုပ္သည္ မိမိအစြမ္းျဖင့္ မည္သူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ကိုမွ် ေရာဂါေပ်ာက္ကင္းေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္သည္ မဟုတ္ပါ။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သာလွ်င္ ေရာဂါခပ္သိမ္းကို ေပ်ာက္ကင္းေစေတာ္မူပါသည္။ အကယ္၍ အသင္သည္ ထိုအရွင္ျမတ္အား အီမာန္ သက္ဝင္ယံုၾကည္ပါက ကၽြႏ္ုပ္သည္ ထိုအရွင္ျမတ္အထံေတာ္၌ (အသင့္အဖို႔) ဆုပန္ၾကားေပးပါမည္။ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အသင့္အား မ်က္စိအလင္း ျပန္လည္ေပးေတာ္မူပါလိမ့္မည္’’ ဟု ေျဖၾကားေလသည္။ ထိုအခါ ဘုရင့္ အေဆြေတာ္သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား အီမာန္ သက္ဝင္ယံုၾကည္ လာခဲ့ေလသည္။ လူငယ္သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္၌ ဆုပန္ၾကားေလရာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ေက်းဇူးေတာ္ျဖင့္ ဘုရင့္အေဆြေတာ္သည္ မ်က္စိအလင္း ျပန္လည္ရရွိသြားခဲ့ေလသည္။

ဘုရင့္အေဆြေတာ္သည္ မ်က္စိအလင္းရၿပီးေနာက္ ယခင္အတိုင္း ဘုရင့္ထံ အခစားဝင္ေသာအခါ ဘုရင္က ‘‘အေဆြေတာ္၊ အသင့္အား မ်က္စိအလင္း ျပန္လည္ရရွိေအာင္ အသူျပဳလုပ္ေပးပါသနည္း’’ ဟု ေမးရာ အေဆြေတာ္က ‘‘ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးအား ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး၏ အရွင္သခင္က မ်က္စိအလင္းကို ျပန္လည္ ေပးသနားေတာ္မူပါသည္’’ ဟု ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ ထိုအခါ ဘုရင္က ‘‘ငါေလာ’’ ဟု ေမးရာ၊ အေဆြေတာ္က ‘‘မဟုတ္ပါ’’  ဟု ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ ဘုရင္က ‘‘အသင္၌ ငါမွတစ္ပါး အျခားအရွင္သခင္ ရွိပါေသးသေလာ’’ ဟု ေမးရာ အေဆြေတာ္က ‘‘အမွန္မွာ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး၏ အရွင္သခင္ႏွင့္ ဘုရင္မင္းျမတ္၏ အရွင္သခင္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သာလွ်င္ ျဖစ္ေတာ္မူပါသည္’’ ဟု ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ ထိုအခါ ဘုရင္သည္ အေဆြေတာ္အား အၿမဲတေစ ဒုကၡေပးေနရန္ အမိန္႔ခ်မွတ္လိုက္ေလသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ အေဆြေတာ္သည္ ျဖစ္ရပ္မွန္ကို ေလွ်ာက္ထား၍ လူငယ္အား ညႊန္ျပလိုက္ေလသည္။

ဘုရင္သည္ လူငယ္အား ဆင့္ေခၚၿပီးလွ်င္ ‘‘အသင္ လုလင္၊ အသင္သည္ မိမိ၏ စုန္းပေယာဂ အတတ္ျဖင့္ မ်က္စိအလင္း မရသူမ်ား၊ ကု႒ႏူနာ စြဲကပ္ေနသူမ်ားႏွင့္ အျခားေရာဂါသည္မ်ားကို ေပ်ာက္ကင္း ေစႏိုင္ေၾကာင္း ငါသိရသည္’’ ဟု ေမးရာ၊ လူငယ္က ‘‘ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးသည္ မည္သူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ကိုမွ် မိမိ၏ အစြမ္းျဖင့္ ေရာဂါေပ်ာက္ကင္း ေစႏိုင္သည္ မဟုတ္ပါ၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သာလွ်င္ ေပ်ာက္ကင္းေစေတာ္ မူႏိုင္ပါသည္’’ ဟု ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ ဘုရင္က ‘‘အသင္၌ ငါမွတစ္ပါး အျခားအရွင္သခင္ ရွိပါေသးသေလာ’’ ဟု ေမးရာ၊ လူငယ္က ‘‘အမွန္မွာ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး၏ အရွင္သခင္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သာလွ်င္ ျဖစ္ေတာ္ မူပါသည္’’ ဟု ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ ထိုအခါ ဘုရင္သည္ လူငယ္အား စတင္ဒုကၡေပးရန္ အမိန္႔ေတာ္ ခ်မွတ္လိုက္ေလသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ လူငယ္သည္ ျဖစ္ရပ္မွန္ကို ေလွ်ာက္ထား၍ နဆ္ြရာနီ ဘုန္းႀကီးအား ညႊန္ျပလိုက္ေလသည္။

ဘုရင္သည္ ခရစ္ယာန္ဘုန္းႀကီးအား ဆင့္ေခၚၿပီးလွ်င္ ‘‘အသင္သည္ မိမိ၏ဘာသာ အယူဝါဒကို စြန္႔လႊတ္ပါေလ’’ ဟု အမိန္႔ေပးရာ၊ နဆ္ြရာနီဘုန္းႀကီးသည္ လက္မခံ ျငင္းဆန္ေလသည္။ ထိုအခါ ဘုရင္သည္ နဆ္ြရာနီဘုန္းႀကီးအား ဦးေခါင္းေပၚတြင္ လႊတင္၍ တိုက္ဆြဲေစရာ နဆြ္ရာနီဘုန္းႀကီးသည္ ဦးေခါင္း ႏွစ္ျခမ္း ထက္အက္ကြဲ၍ ေသဆံုးသြားခဲ့ရေလသည္။

ထို႔ေနာက္ ဘုရင္သည္ မ်က္စိအလင္း ျပန္လည္ရရွိသြားေသာ အေဆြေတာ္အား ဆင့္ေခၚ၍ ‘‘အသင္သည္ မိမိဘာသာ အယူဝါဒကို စြန္႔လႊတ္ပါေလ’’ ဟု အမိန္႔ေပးျပန္ရာ၊ အေဆြေတာ္သည္လည္း မနာခံ ျငင္းဆန္ေလသည္။ ထိုအခါ ဘုရင္သည္ အေဆြေတာ္အားလည္း ဦးေခါင္းေပၚတြင္ လႊတင္၍ တိုက္ဆြဲေစရာ အေဆြေတာ္လည္း ဦးေခါင္းႏွစ္ျခမ္းကြဲ၍ ေသဆံုးသြားခဲ့ရရွာေလသည္။

ထို႔ေနာက္တစ္ဖန္ ဘုရင္သည္ လူငယ္အား ဆင့္ေခၚၿပီးလွ်င္ ‘‘အသင္သည္ မိမိ၏ ဘာသာအယူဝါဒကို စြန္႔လႊတ္ပါေလ’’ ဟု အမိန္႔ေပးရာ၊ လူငယ္သည္လည္း အမိန္႔မနာခံ ျငင္းဆန္ေလသည္။ ထိုအခါ ဘုရင္သည္ လူငယ္အား ေတာင္ထိပ္သို႔ ေခၚေဆာင္ေစ၍ ေတာင္ထိပ္သို႔ေရာက္ေသာအခါ လူငယ္သည္ မိမိ၏ဘာသာ အယူဝါဒကို မစြန္႔လႊတ္ဘဲ အမိန္႔မနာခံ ျငင္းဆန္ေနပါက လူငယ္အား ေတာင္ထိပ္မွ တြန္းခ်ကြပ္မ်က္ရန္ အာဏာသားတို႔အား ေစခိုင္းလိုက္ေလသည္။ ေတာင္ထိပ္သို႔ ေရာက္ၾကေသာအခါ လူငယ္က ‘‘အို-အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၊ အရွင္ျမတ္သည္ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးအား မိမိအလိုေတာ္ ရွိေတာ္မူသည့္အတိုင္း ဤသူမ်ား၏ ေဘးရန္မွ ကာကြယ္ေတာ္မူပါ’’ ဟု ပန္ၾကားရာ၊ ေတာင္ႀကီးသည္ လႈပ္ရွားလာ၏။ ထို႔ေနာက္ အာဏာသားတို႔သည္ ေတာင္ပိ၍ ေသေၾကပ်က္စီးသြားခဲ့ၾကေလသည္။ လူငယ္မွာကား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ေက်းဇူးေတာ္ျဖင့္ ခလုတ္မထိ ဆူးမၿငိဘဲ က်န္းမာခ်မ္းသာစြာ ဘုရင့္ထံသို႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာခဲ့ၿပီး၊ ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္ ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ ထိုအခါ ဘုရင္သည္ လူငယ္အား သေဘၤာျဖင့္ တင္ေဆာင္ေစၿပီး သမုဒၵရာအတြင္းသို႔ ေရာက္ေသာအခါ လူငယ္သည္ မိမိ၏ ဘာသာ အယူဝါဒကို မစြန္႔လႊတ္ပါက သမုဒၵရာတြင္ ႏွစ္ျမႇဳပ္ကြပ္မ်က္ရန္ အျခားအာဏာသားတို႔အား ေစခိုင္းျပန္၏။ သမုဒၵရာအတြင္းသို႔ ေရာက္ၾကေသာအခါ လူငယ္သည္ ယခင္အတိုင္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ထံေတာ္၌ ဆုပန္ၾကားေလရာ အာဏာသားအားလံုးတို႔သည္ ေရေဘးသင့္ၿပီး ေသေၾကပ်က္စီး ခဲ့ၾကေလသည္။ လူငယ္မွာကား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ေက်းဇူးေတာ္ျဖင့္ ဘုရင့္ထံသို႔ က်န္းမာခ်မ္းသာစြာ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာခဲ့ၿပီး၊ ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္ ေလွ်ာက္ထားေလသည္။

ထို႔ေနာက္ လူငယ္က ‘‘ဘုရင္မင္းျမတ္၊ ဘုရင္မင္းျမတ္သည္ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးအား မည္သို႔မွ် ကြပ္မ်က္ေတာ္မူႏိုင္သည္ မဟုတ္ပါ၊ ဘုရင္မင္းျမတ္သည္ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးအား ကြပ္မ်က္ေတာ္မူလိုပါက ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး ညႊန္ျပသည့္အတိုင္း လိုက္နာက်င့္မူရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔မဟုတ္ပါက ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးအား ကြပ္မ်က္ေတာ္ မူႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ’’ ဟု ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ ဘုရင္က ‘‘အသင္ ညႊန္ျပလိုေသာ အခ်က္ကား အသို႔ပါနည္း’’ ဟုေမးရာ၊ လူငယ္က ‘‘ဘုရင္မင္းျမတ္သည္ တိုင္းသူျပည္သား လူအမ်ားအား ကြင္းျပင္ႀကီး တစ္ခုလံုးတြင္ စု႐ံုးေစေတာ္မူပါ၊ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးအား စြန္ပလြံပင္ေပၚတြင္ ကားစင္တင္ေတာ္မူပါ၊ ၿပီးေနာက္ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး၏ ျမႇားအိပ္မွ ျမႇားတစ္ေခ်ာင္း ယူေတာ္မူပါ၊ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ နာမေတာ္ကိုတ,သ၍ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးအား ပစ္ေတာ္မူပါ’’ ဟု ညႊန္ျပေလသည္။ ဘုရင္သည္ လူငယ္ ညႊန္ျပသည့္အတိုင္း လိုက္နာက်င့္မူ၍ လူငယ္အား တိုင္းသူျပည္သား ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ကားစင္ေပၚတင္၍ လူငယ္၏ ျမႇားအိပ္ထဲမွ ျမႇားတစ္ေခ်ာင္းယူ၍ လူငယ္ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ နာမေတာ္ကို တ,သကာ ပစ္လိုက္ရာ လူငယ္သည္ ေသဆံုးသြားခဲ့ရွာေလသည္။ ထိုသည့္ အျခင္းအရာကို ေတြ႕ျမင္ၾကရေသာအခါ (လူငယ္၏ ဘာသာအယူဝါဒ မွန္ကန္ေၾကာင္း သိရွိသြားၾကၿပီး) တိုင္းသူျပည္သား လူအမ်ားတို႔က ‘‘ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးသည္ လူငယ္ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား အီမာန္ သက္ဝင္ယံုၾကည္ၾကပါၿပီ’’ ဟု တစ္ခဲနက္ ႁမြက္ဆိုၾကေလေတာ့သည္။

ထိုအခါ မႉးမတ္မ်ားက ဘုရင္အား ‘‘ဘုရင္မင္းျမတ္၊ ဘုရင္မင္းျမတ္ စိုးရိမ္ေတာ္မူေသာ အရာသည္ပင္ ျဖစ္ေပၚလာေခ်ၿပီ။ ယခု တိုင္းသူျပည္သား လူအမ်ားတို႔သည္ လူငယ္ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား အီမာန္ သက္ဝင္ယံုၾကည္ကုန္ ၾကပါၿပီ’’ဟု ေလွ်ာက္ထားၾကရာ၊ ဘုရင္သည္ (ေဒါသအမ်က္ ေခ်ာင္းေခ်ာင္း ထြက္ကာ) က်င္းႀကီးက်င္းငယ္မ်ား တူးေစ၍ မီးအႀကီးအက်ယ္ ေလာင္ကၽြမ္းေစၿပီး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား သက္ဝင္ယံုၾကည္သူ အားလံုးတို႔ကို ရင္နင့္ဖြယ္ရာ ရက္စက္စြာ မီးတိုက္ေစခဲ့ေလသည္။ အီမာန္ သက္ဝင္ယံုၾကည္သူ အားလံုးတို႔သည္လည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား အီမာန္ သက္ဝင္ယံုၾကည္ေသာအားျဖင့္ မေၾကာက္မရြံ႕ ေနာက္မတြန္႔ဘဲ မီးက်င္းမ်ား အတြင္းသို႔ ဆင္းသြားခဲ့ၾကေလသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ မိမိ၏ ကေလးကို ႏို႔တိုက္လ်က္ သားသည္အေမ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးလည္း ေရာက္ရွိလာခဲ့၏။ သားသည္အေမသည္ ကေလး၏ သံေယာဇဥ္ႀကီးစြာ ၿငိတြယ္လ်က္ရွိသည့္အတြက္ မီးတြင္းဆင္းရန္ အနည္းငယ္ တြန္႔ဆုတ္မိ၏။ ထိုအခါ ရင္ခြင္ဝယ္ရွိ သားငယ္က ‘‘ေမေမ၊ မတြန္႔ဆုတ္ပါႏွင့္၊ မေၾကာက္ပါႏွင့္၊ ေမေမသည္ မွန္ကန္ေသာ ဘာသာအယူဝါဒ အေပၚတြင္ ရပ္တည္လ်က္ ရွိပါသည္။ ရဲဝံ့စြာ မီးတြင္းသို႔ဆင္းပါ’’ ဟု ေျပာဆိုလိုက္ေလသည္။ (အိဗ္ႏုကဆီရ္၊အ-၄၊စ-၄၉၃)


[4] အဆိုပါ ဘုရင္သည္ အီမာန္ သက္ဝင္ယံုၾကည္ေသာ မုအ္မင္န္တို႔အား ရက္စက္စြာ မီးတိုက္ခဲ့သည္သာမက မိမိ၏မႉးမတ္မ်ားႏွင့္တကြ မီးတြင္းမ်ား အနီးတြင္ထိုင္၍ မ႐ႈမလွ မီးေလာင္ကၽြမ္းေနေသာ မုအ္မင္န္တို႔အား ပြဲၾကည့္၍ပင္ ေနခဲ့ၾကေပသည္။ အနည္းငယ္ စိုးစဥ္းမွ်ပင္ မစာနာခဲ့ၾကေပ၊ မေထာက္ထားခဲ့ၾကေပ၊ မသနားခဲ့ၾကေပ။ ဤကား ကမ္းကုန္ေအာင္ ရက္စက္ ၾကမ္းၾကဳတ္ျခင္းပင္။


[5] ယင္းသို႔ မီးေလာင္တိုက္ အသြင္းခံၾကရရွာေသာ မုအ္မင္န္တို႔၌ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား အီမာန္သက္ဝင္ ယံုၾကည္ၾကသည္မွ တစ္ပါး အျခားတစ္စံုတစ္ရာ အျပစ္မရွိေပ။ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ မဟာတန္ခိုးေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေပသည္။ ခ်ီးမြမ္းေထာပနာျခင္း အေပါင္းကို ခံယူထိုက္ေတာ္မူေပသည္။ မိုးေျမစသည့္ စၾကဝဠာအဝန္းကို စိုးပိုင္ေတာ္မူသည္၊ အရာခပ္သိမ္းကုန္တို႔ကို အၾကြင္းမဲ့ သိျမင္ေတာ္မူသည္။ ယင္းသို႔ မဟာတန္ခိုးေတာ္၊ မဟာဉာဏ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား အီမာန္ သက္ဝင္ ယံုၾကည္ရမည္သာ၊ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ရမည္သာ၊ ထိုသို႔ေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အမိန္႔ပညတ္ အရပ္ရပ္ကို ေျမဝယ္မက် နာခံရမည္သာ။ သို႔ပါလ်က္ ယင္း ဘုရင္ႏွင့္ မႉးမတ္တို႔သည္ ထိုသို႔ေသာ အရွင္သခင္အား အီမာန္ သက္ဝင္ယံုၾကည္သည္ကိုပင္ အေၾကာင္းျပဳ၍ မုအ္မင္န္တို႔အား အေရးယူခဲ့ၾကေပသည္။ ရက္စက္စြာ မီးေလာင္တိုက္ သြင္းခဲ့ၾကေပသည္။

သို႔ျဖစ္ရာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မိမိအား ယံုၾကည္သူမ်ားကို ယင္းသို႔ ယံုၾကည္သည္ကိုပင္ ေဗြယူကာ မီးေလာင္တိုက္ သြင္းခဲ့သူမ်ားကို အသို႔လွ်င္ လ်စ္လ်ဴ႐ႈ ထားေတာ္မူအံ့နည္း။ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ ၎တို႔အား ၎တို႔ႏွင့္ ထိုက္တန္သည့္ ႀကီးေလးေသာ ျပစ္ဒဏ္မုခ် ခတ္ေတာ္မူမည္သာတည္း။


[6] အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ျပစ္ဒဏ္သည္ ‘‘အတ္ဆြ္ဟာဗြလ္ အြခ္ဒူးဒ္’’ ႏွင့္သာ ပတ္သက္သည္မဟုတ္၊ မည္သူမဆို အီမာန္ သက္ဝင္ယံုၾကည္ေသာ မုအ္မင္န္တို႔အား အစၥလာမ္၏ အမွန္တရားမွ ဖဲၾကဥ္ထြက္ခြာ သြားေစရန္အတြက္ ႏွိပ္စက္ညႇဥ္းပန္းၾကလွ်င္၊ (ဥပမာ မကၠာၿမိဳ႕သား ကာဖိရ္မ်ားသည္ ဤသည့္သေဘာျဖင့္ မုအ္မင္န္တို႔အား အမ်ဳိးမ်ဳိး ႏွိပ္စက္ညႇဥ္းပန္းလ်က္ ရွိခဲ့ၾကသည္)။ ထို႔ေနာက္ အခ်ိန္မီ သတိသံေဝဂ ေနာင္တမရၾကလွ်င္ ထိုသို႔ေသာသူ အားလံုးတို႔သည္ (လူမ်ဳိးမေရြး၊ ဘာသာမေရြး၊ ေခတ္မေရြး) ႀကီးေသာ ငရဲျပစ္ဒဏ္ႏွင့္ အထူးသျဖင့္ ငရဲမီး ေလာင္ကၽြမ္းျခင္းဒဏ္ကို အမွန္ခံစားၾကရမည္သာတည္း။



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

★★ဤေနရာတြင္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ တစ္အုပ္လုံးအား ဖတ္ရွဴ႕ႏုိင္ျပီး အသံျဖင့္လည္း နားေထာင္းႏူိင္ပါသည္။★★

Popular Posts